Arią, etiudą, kołysanką

2010-05-01 00:00

(gawoty, walce, sarabandy)

 

pamiętają dłonie zawiłe akordy,

rytm i melodię pamiętają uszy,

oczy układy nut na pięciolinii –

tylko ja zapomniałam o muzyce w mej duszy.

 

(suity, sonaty, serenady)

 

nie byłam dawno u Ciebie, Muzyko,

nie odwiedzałam Cię, nie pamiętałam...

czemu mi chcesz pomóc, stary instrumencie,

wzgardzony lekki duchu potężnego ciała?

 

(marsze, mazurki, menuety)

 

zmieniłam się, Muzyko, niestety,

nie jestem już mała, jak kiedy mnie znałaś...

niewesoła mnie sprowadza historia,

lecz przynosi Ci dziecko, które dawniej miałaś...

 

(pieśni, preludia, polonezy)

 

i Ty, już prawie meblu, Tobie muzyką

wszystko powierzyć mogę,

na Twoich klawiszach ostatnie cierpienie zostawiam –

nie będziemy już więcej rozmawiać...

 

...arią, etiudą, kołysanką.

Wyszukiwanie