Idź dalej, idź dalej*

2013-05-03 13:22

Przemeblowanie priorytetów ukończyłam. Lepiej mi w mojej na nowo zorganizowanej przestrzeni. Dobrze ze zmianą pracy, z nowym grafikiem, ostatnio z Bukowskim, autobusowo-kinowym francuskim i nawet z niezmiennym zaskoczeniem wieloma wypowiedziami i gestami. Nieobecność liveratora trochę mi się tylko dłuży, ale oczekiwanie to jednak co innego niż pustka, więc z drobną pomocą miasta znoszę je lepiej, niż się spodziewałam.

Czasem próbuję się dowiedzieć, czy tamto jeszcze oddycha. Przykładam wewnętrzne ucho do mojej prywatnej ściany płaczu i nasłuchuję. Znowu cisza. Zaczynam się łudzić, że tym razem to nareszcie sen wieczny!

Przy okazji gratulacji dowiaduję się, że jestem „jedną z nas”, co mnie by przez myśl nie przeszło, choć jestem w tych miejscach z nimi, pośród nich często i intensywnie bez cienia wątpliwości. Czuję się jak zdrajca przez takie spontaniczne, serdeczne wyrazy akceptacji, ale może niesłusznie. Może po prostu nie wiem, że jestem jedną z nich. Podobno to czyny świadczą o człowieku i podobno inni wiedzą o nim rzeczy, których on sam się nie domyśla. Dostaję ciastko z gratulacjami od kogoś, kogo pokonałam – w geście przemiłym, ale ciastko najobrzydliwsze, któremu niepostrzerzenie pomagam dostać się do kosza... Z szarym, matowym żalem, że nie było smaczne – że dobra wola często tak fatalnie kończy.

 

No help for that by Charles Bukowski

 

there is a place in the heart that
will never be filled

a space

and even during the
best moments
and
the greatest times
times

we will know it

we will know it
more than
ever

there is a place in the heart that
will never be filled
and

we will wait
and
wait

in that space.

Nie ma na to rady by mori

 

jest w sercu miejsce którego
nic nigdy nie wypełni

pustka

i nawet w
najlepszych chwilach
i
w najpiękniejszych czasach
czasach

będziemy je znali

będziemy je znali
lepiej niż
kiedykolwiek

jest w sercu miejsce którego
nic nigdy nie wypełni
i

będziemy czekać
i
czekać

w tej pustce.

 

 

* Był taki pomocny wiersz Asnyka...

Wyszukiwanie